Obchodné podmienky
Tieto všeobecné obchodné podmienky (ďalej len "Podmienky") spoločnosti nubio beads, s.r.o., so sídlom Nové sady 988/2, 602 00 Brno, IČO 09976094, zapísaná v obchodnom registri pod spisovou značkou C 121940 vedenou Krajským súdom v Brne, e-mail info@yoniegg.sk, telefónne číslo +420 511 440 704, adresa prevádzky Olomoucká 1190/77, 627 00 Brno (ďalej len "My" alebo "Predávajúci") upravujú v súlade s ustanovením § 1751 ods. 1 zákona č. 89/2012 Sb, občiansky zákonník, v znení neskorších predpisov (ďalej len "Občiansky zákonník"), vzájomné práva a povinnosti Vás ako kupujúceho a Nás ako predávajúceho, ktoré vznikli v súvislosti alebo na základe kúpnej zmluvy (ďalej len "Zmluva") uzatvorenej prostredníctvom E-shopu na internetovej stránke www.yoniegg.sk.
Všetky informácie o spracovaní Vašich osobných údajov sú uvedené v Zásadách spracovania osobných údajov, ktoré nájdete tu https://www.yoniegg.sk/ochrana-osobnych-udajov.
Ustanovenia týchto Podmienok predstavujú neoddeliteľnú súčasť Zmluvy. Zmluva a Podmienky sú vyhotovené v českom jazyku. Znenie Podmienok môžeme jednostranne meniť alebo doplňovať. Týmto ustanovením nie sú dotknuté práva a povinnosti vzniknuté počas účinnosti predchádzajúceho znenia Podmienok.
Ako viete, komunikujeme predovšetkým na diaľku. Preto aj pre našu Zmluvu platí, že sú použité prostriedky komunikácie na diaľku, ktoré umožňujú, aby sme sa spoločne dohodli bez vzájomnej fyzickej prítomnosti Nás a Vás, a Zmluva sa tak uzatvára dištančným spôsobom v prostredí E-shopu, a to prostredníctvom rozhrania webovej stránky (ďalej len "webové rozhranie E-shopu").
Ak je niektorá časť Podmienok v rozpore s tým, čo sme si spoločne odsúhlasili v rámci procesu Vášho nákupu v Našom E-shope, bude mať táto konkrétna dohoda prednosť pred Podmienkami.
1. NIEKTORÉ DEFINÍCIE
1.1. Cena je suma, ktorú budete platiť za Tovar;
1.2. Cena za dopravu je suma, ktorú budete platiť za doručenie Tovaru vrátane ceny za jeho zabalenie;
1.3. Celková cena je súčtom Ceny a Ceny za dopravu;
1.4. DPH je daň z pridanej hodnoty podľa platných právnych predpisov;
1.5. Faktúra je daňový doklad vystavený v súlade so zákonom o dani z pridanej hodnoty na Celkovú cenu;
1.6. Objednávka je Váš záväzný návrh na uzavretie zmluvy o kúpe Tovaru s Nami;
1.7. Užívateľský účet je účet zriadený na základe Vami poskytnutých údajov, ktorý umožňuje uchovávať zadané údaje a uchovávať históriu objednaného Tovaru a uzatvorených Zmlúv;
1.8. Vy ste osoba, ktorá nakupuje v Našom E-shope, právnymi predpismi označovaná ako kupujúci;
1.9. Tovar je všetko, čo si môžete kúpiť v E-shope.
2. VŠEOBECNÉ USTANOVENIA A POKYNY
2.1. Nákup Tovaru je možný len cez webové rozhranie E-shopu.
2.2. Pri nákupe Tovaru je Vaša povinnosť Nám poskytnúť všetky informácie správne a pravdivo. Informácie, ktoré ste Nám poskytli v Objednávke, budeme preto považovať za správne a pravdivé.
2.3. V našom E-shope poskytujeme aj prístup k hodnoteniam Tovaru od iných spotrebiteľov. Autenticitu takýchto recenzií zabezpečujeme a kontrolujeme tým, že recenzie sú prepojené s konkrétnymi objednávkami, takže v našom internom systéme u každej recenzie vidíme aj prepojené ID objednávky, a tak sme schopní overiť a preukázať, že recenzia pochádza od skutočného spotrebiteľa.
3. UZAVRETIE ZMLUVY
3.1. Zmluvu s Nami je možné uzavrieť iba v slovenskom jazyku.
3.2. Zmluva sa uzatvára na diaľku prostredníctvom E-shopu, pričom náklady na použitie komunikačných prostriedkov na diaľku hradíte vy. Tieto náklady sa však nijako nelíšia od základnej sadzby, ktorú platíte za používanie týchto prostriedkov (t. j. najmä za prístup na internet), čiže žiadne ďalšie náklady účtované Nami nad rámec Celkovej ceny nemusíte očakávať. Odoslaním Objednávky súhlasíte s tým, že využívame komunikačné prostriedky na diaľku.
3.3. K tomu, aby sme mohli Zmluvu uzavrieť, je potrebné, aby ste v E-shope vytvorili Objednávku. V tomto návrhu musia byť uvedené nasledujúce údaje:
a) Informácie o Tovare, ktorý kupujete (v E-shope označíte Tovar, o ktorý máte záujem, tlačidlom "Do košíka" alebo ikonkou so symbolom košíka);
b) Informácie o Cene, Cene za dopravu, spôsobe platby Celkovej ceny a požadovanom spôsobe doručenia Tovaru; tieto informácie budú zadané v rámci vytvárania Objednávky v rámci používateľského rozhrania E-shopu, pričom informácie o Cene, Cene za dopravu a Celkovej cene budú uvedené automaticky na základe Vami zvoleného Tovaru, spôsobu doručenia a spôsobu platby;
c) Vaše identifikačné a kontaktné údaje, ktoré slúžia na to, aby sme Vám mohli doručiť Tovar, predovšetkým Vaše meno, priezvisko, doručovaciu adresu, telefónne číslo a e-mailovú adresu.
3.4. Počas vytvárania Objednávky môžete až do jej dokončenia údaje meniť a kontrolovať. Po skontrolovaní pomocou stlačenia tlačidla "Dokončiť objednávku - Objednávka s povinnosťou platby" Objednávku dokončíte. Pred stlačením tlačidla však musíte potvrdiť, že ste sa oboznámili s týmito Podmienkami a súhlasíte s nimi, inak nebudete môcť Objednávku dokončiť. Na potvrdenie a odsúhlasenie slúži zaškrtávacie políčko. Po stlačení tlačidla "Dokončiť objednávku - Objednávka s povinnosťou platby" budú všetky vyplnené informácie odoslané priamo Nám.
3.5. Vašu Objednávku Vám čo najskôr po tom, ako Nám bude doručená, potvrdíme správou odoslanou na Vašu e-mailovú adresu, ktorú ste uviedli v Objednávke. Súčasťou potvrdenia bude zhrnutie Objednávky a tieto Podmienky vo forme prílohy k e-mailovej správe. Podmienky v znení platnom v deň prijatia Objednávky, t. j. v znení priloženom ako príloha k potvrdzujúcej e-mailovej správe, tvoria neoddeliteľnú súčasť Zmluvy. Potvrdením Objednávky dochádza k uzavretiu Zmluvy medzi Nami a Vami.
3.6. Môžu nastať aj prípady, keď Vám nebudeme môcť Vašu Objednávku potvrdiť. Patria sem najmä situácie, keď Tovar nie je dostupný alebo prípady, keď si objednáte viac Tovaru, ako vám môžeme dodať. Informáciu o maximálnom počte Tovaru Vám však vždy vopred poskytneme v rámci E-shopu a nemala by byť pre Vás prekvapením. V prípade, že nastane akýkoľvek dôvod, pre ktorý nemôžeme Objednávku potvrdiť, budeme Vás kontaktovať a zašleme Vám ponuku na uzavretie Zmluvy v pozmenenej forme oproti Objednávke. Zmluva je v takom prípade uzavretá v okamihu, keď Našu ponuku potvrdíte.
3.7. V prípade, že dôjde k uzavretiu Zmluvy, Vám vzniká povinnosť zaplatiť Celkovú cenu.
3.8. V prípade, že máte Užívateľský účet, môžete prostredníctvom neho zadať Objednávku. Aj v takomto prípade však máte povinnosť skontrolovať správnosť, pravdivosť a úplnosť predvyplnených údajov. Spôsob vytvorenia Objednávky je však rovnaký ako v prípade kupujúceho bez Užívateľského účtu, výhodou však je, že nie je potrebné opakovane vypĺňať vaše identifikačné údaje.
3.9. V niektorých prípadoch umožňujeme na nákup Tovaru využiť zľavu. Aby bola zľava poskytnutá, je potrebné, aby ste v rámci návrhu Objednávky vyplnili údaje o tejto zľave do vopred určeného políčka. Pokiaľ tak urobíte, Tovar vám bude poskytnutý so zľavou.
4. UŽÍVATEĽSKÝ ÚČET
4.1. Na základe Vašej registrácie v E-shope máte prístup k svojmu Užívateľskému účtu.
4.2. Pri registrácii Užívateľského účtu je Vašou povinnosťou poskytnúť správne a pravdivo všetky zadávané údaje a v prípade ich zmeny ich aktualizovať.
4.3. Prístup k Užívateľskému účtu je zabezpečený užívateľským menom a heslom. Čo sa týka týchto prístupových údajov, je Vašou povinnosťou zachovávať mlčanlivosť a nikomu tieto údaje neposkytovať. V prípade, že dôjde k ich zneužitiu, nenesieme za to žiadnu zodpovednosť.
4.4. Užívateľský účet je osobný a nie ste oprávnení umožniť jeho používanie tretím osobám.
4.5. Váš Užívateľský účet môžeme zrušiť, a to predovšetkým v prípade, ak ste ho nepoužívali viac ako 2 roky, alebo v prípade, že porušíte svoje povinnosti vyplývajúce zo Zmluvy.
4.6. Užívateľský účet nemusí byť prístupný nepretržite, a to najmä s ohľadom na nevyhnutnú údržbu softvérového a hardvérového vybavenia.
5. CENOVÉ A PLATOBNÉ PODMIENKY, VÝHRADA VLASTNÍCKEHO PRÁVA
5.1. Cena je vždy uvedená v E-shope, v návrhu Objednávky a samozrejme v Zmluve. V prípade rozporu medzi Cenou uvedenou pri Tovare v rámci E-shopu a Cenou uvedenou v návrhu Objednávky sa uplatní Cena uvedená v návrhu Objednávky, ktorá bude vždy totožná s cenou v Zmluve. V rámci návrhu Objednávky je tiež uvedená Cena za dopravu, prípadne podmienky, za ktorých je doprava zadarmo.
5.2. Celková cena je uvedená vrátane DPH a vrátane všetkých poplatkov, ktoré sú stanovené zákonom.
5.3. Úhradu Celkovej ceny od Vás budeme požadovať po uzavretí Zmluvy a pred dodaním Tovaru. Úhradu Celkovej ceny môžete vykonať nasledujúcimi spôsobmi:
a) Bankovým prevodom. Informácie na uskutočnenie platby Vám zašleme v rámci potvrdenia Objednávky. V prípade platby bankovým prevodom je Celková cena splatná do 7 dní.
b) Kartou online. V takomto prípade sa platba uskutočňuje prostredníctvom platobnej brány The Pay, pričom sa na platbu vzťahujú podmienky tejto platobnej brány, ktoré sú k dispozícii na adrese: https://web.thepay.cz/podminky-pro-platebni-branu/. V prípade platby kartou online je Celková cena splatná do 48 hodín.
c) Dobierkou. V tomto prípade dôjde k platbe pri doručení Tovaru oproti odovzdaniu Tovaru. V prípade platby na dobierku je Celková cena splatná pri prevzatí Tovaru.
d) V hotovosti pri osobnom odbere. V hotovosti je možné Tovar zaplatiť v prípade prevzatia v Našej prevádzke. V prípade platby v hotovosti pri osobnom odbere je Celková cena splatná pri prevzatí Tovaru.
5.4. Faktúra bude vystavená v elektronickej forme pri odoslaní objednávky a bude zaslaná na Vašu e-mailovú adresu. Faktúra bude tiež k dispozícii vo Vašom Užívateľskom účte.
5.5. Vlastnícke právo k Tovaru na Vás prechádza až po tom, ako zaplatíte Celkovú cenu a Tovar prevezmete. V prípade platby bankovým prevodom je Celková cena uhradená pripísaním na Náš účet, v ostatných prípadoch je uhradená v okamihu uskutočnenia platby.
6. DORUČENIE TOVARU, PRECHOD NEBEZPEČENSTVA ŠKODY NA TOVARE
6.1. Tovar Vám bude doručený najneskôr do 30 dní Vami zvoleným spôsobom, pričom vyberať si môžete z nasledujúcich možností:
a) Osobný odber na Našej prevádzke, ktorá je uvedená v zozname prevádzok;
b) Osobný odber na výdajných miestach spoločnosti Zásielkovňa, PPL a GLS;
c) Doručenie prostredníctvom prepravných spoločností PPL a GLS;
6.2. Tovar je možné doručiť len v rámci Slovenskej republiky.
6.3. Doba doručenia Tovaru vždy závisí od jeho dostupnosti a od zvoleného spôsobu doručenia a platby. Predpokladaný čas dodania Tovaru Vám bude oznámený v potvrdení Objednávky. Čas uvedený v týchto Podmienkach je iba orientačný a môže sa líšiť od skutočného termínu dodania. V prípade osobného odberu na našej prevádzke Vás budeme vždy informovať o možnosti vyzdvihnutia Tovaru prostredníctvom SMS.
6.4. Po prevzatí Tovaru od dopravcu je Vašou povinnosťou skontrolovať neporušenosť obalu Tovaru a v prípade akýchkoľvek závad túto skutočnosť bezodkladne oznámiť dopravcovi a Nám. V prípade, že došlo k akejkoľvek závade na obale, ktorá svedčí o neoprávnenej manipulácii a vniknutí do zásielky, nie je Vašou povinnosťou Tovar od dopravcu prevziať.
6.5. V prípade, že porušíte svoju povinnosť prevziať Tovar, s výnimkou prípadov podľa článku 6.4 Podmienok, nebude to mať za následok porušenie Našej povinnosti Vám Tovar dodať. Zároveň to, že Tovar neprevezmete, neznamená odstúpenie od Zmluvy medzi Nami a Vami. Avšak Nám v takomto prípade vzniká právo odstúpiť od Zmluvy z dôvodu Vášho podstatného porušenia Zmluvy, prípadne Tovar uskladniť, za čo Nám od Vás vzniká nárok na poplatok vo výške 5 €. Ak sa rozhodneme od Zmluvy odstúpiť, je odstúpenie účinné dňom, keď Vám toto odstúpenie od Zmluvy doručíme. Odstúpenie od Zmluvy nemá vplyv na nárok na úhradu Ceny za prepravu, prípadne na nárok na náhradu škody, ak vznikla.
6.6. Ak je Tovar z dôvodov na Vašej strane doručovaný opakovane alebo iným spôsobom, ako bolo v Zmluve dohodnuté, je Vašou povinnosťou uhradiť Nám náklady spojené s týmto opakovaným doručením. Platobné údaje týkajúce sa úhrady týchto nákladov Vám zašleme na Vašu e-mailovú adresu uvedenú v Zmluve a sú splatné do 14 dní od doručenia e-mailu.
6.7. Nebezpečenstvo škody na Tovare na Vás prechádza v okamihu, keď Tovar prevezmete. V prípade, že Tovar neprevezmete, s výnimkou prípadov podľa článku 6.4 Podmienok, na Vás nebezpečenstvo škody na Tovare prechádza v okamihu, keď ste mali možnosť Tovar prevziať, ale z dôvodov na Vašej strane k jeho prevzatiu nedošlo. Prechod nebezpečenstva škody na Tovare pre Vás znamená, že od tohto momentu nesiete všetky následky spojené so stratou, zničením, poškodením či akýmkoľvek znehodnotením Tovaru.
6.8. V prípade, že Tovar nebol v E-shope uvedený ako skladom a bol uvedený orientačný čas dostupnosti, budeme Vás vždy informovať v prípade:
a) mimoriadneho výpadku výroby Tovaru, pričom Vám vždy poskytneme nový predpokladaný termín dostupnosti alebo informáciu o tom, že nebude možné Tovar dodať;
b) oneskorenie dodania Tovaru od Nášho dodávateľa, pričom Vám vždy poskytneme nový predpokladaný termín dodania.
7. PRÁVA Z VADNÉHO PLNENIA
7.1. Zaručujeme, že v dobe prechodu nebezpečenstva škody na Tovare podľa článku 6.7 Podmienok je Tovar bez vád, najmä že Tovar:
a) odpovedá dohodnutému popisu, druhu a množstvu, ako aj kvalite, funkčnosti, kompatibilite, interoperabilite a iným dohodnutým vlastnostiam;
b) je vhodný na účel, na ktorý ho požadujete a s ktorým súhlasíme;
c) je dodávaný s dohodnutým príslušenstvom a návodom na použitie;
d) je vhodný na účel, na ktorý sa Tovar tohto druhu bežne používa;
e) množstvom, kvalitou a ďalšími vlastnosťami vrátane životnosti, funkčnosti, kompatibility a bezpečnosti odpovedá obvyklým vlastnostiam Tovaru rovnakého druhu, ktoré môžete rozumne očakávať, a to aj s ohľadom na verejné vyhlásenia nás alebo inej osoby v tom istom zmluvnom reťazci, najmä reklamou alebo označením;
f) je dodávaný s príslušenstvom, vrátane obalu, návodu na inštaláciu a ďalších návodov na použitie, ktoré môžete rozumne očakávať;
7.2. Práva a povinnosti týkajúce sa práv z vadného plnenia sa riadia príslušnými všeobecne záväznými právnymi predpismi (najmä ustanoveniami § 2099 až 2117 a § 2161 až 2174b Občianskeho zákonníka a zákonom č. 634/1992 Zb. o ochrane spotrebiteľa v znení neskorších predpisov).
7.3. V prípade, že bude mať Tovar vadu, t. j. najmä ak nebude splnená niektorá z podmienok podľa článku 7.1, môžete Nám takúto vadu oznámiť a uplatniť práva z vadného plnenia (t. j. Tovar reklamovať) zaslaním e-mailu alebo dopisu na Našu adresu uvedenú pri Našich identifikačných údajoch, prípadne osobne na adrese Olomoucká 1190/77, 627 00 Brno. Na uplatnenie reklamácie môžete využiť aj Nami poskytnutý vzorový formulár, ktorý tvorí prílohu č. 1 týchto Podmienok. Pri uplatnení práva z vadného plnenia je potrebné zvoliť si spôsob riešenia vady, pričom túto voľbu nemôžete dodatočne zmeniť bez Nášho súhlasu. Reklamáciu vybavíme v súlade s Vami uplatneným právom z vadného plnenia.
7.4. Ak má Tovar vadu, máte nasledujúce práva:
a) na odstránenie vady dodaním nového Tovaru bez vady, alebo dodaním chýbajúcej časti Tovaru; alebo
b) na odstránenie vady opravou Tovaru,
pokiaľ by zvolený spôsob odstránenia vady bol nemožný alebo v porovnaní s druhým spôsobom neprimerane nákladný, čo sa posúdi najmä s ohľadom na závažnosť vady, hodnotu, ktorú by Tovar mal bez vady, a na to, či môže byť vada odstránená druhým spôsobom bez výrazných ťažkostí pre vás.
7.5. Sme oprávnení odmietnuť odstránenie vady, ak je to nemožné alebo neprimerane nákladné, najmä so zreteľom na závažnosť vady a hodnotu, ktorú by Tovar mal bez vady.
7.6. Ďalej máte právo na:
a) primeranú zľavu z Ceny; alebo
b) odstúpenie od Zmluvy,
ak:
a) odmietneme vadu odstrániť alebo ju neodstránime v súlade s právnymi predpismi;
b) sa vada prejavuje opakovane,
c) je vada podstatným porušením Zmluvy; alebo
d) je z nášho vyhlásenia alebo okolností zrejmé, že vada nebude odstránená v primeranom čase alebo bez výrazných ťažkostí pre Vás.
7.7. Právo na odstúpenie od Zmluvy neplatí v prípade, že vada Tovaru je bezvýznamná.
7.8. V prípade, že ste vadu na Tovare spôsobili sami, nemáte nárok na práva z vadného plnenia.
7.9. Za vadu Tovaru sa nepovažuje opotrebenie spôsobené bežným používaním Tovaru alebo v prípade použitého Tovaru opotrebenie zodpovedajúce rozsahu jeho predchádzajúceho používania.
7.10. Pri uplatnení reklamácie Vám vystavíme písomné potvrdenie, v ktorom bude uvedený:
a) dátum, kedy ste reklamáciu uplatnili;
b) čo je obsahom reklamácie;
c) aký spôsob riešenia reklamácie požadujete;
d) Vaše kontaktné údaje na účely poskytnutia informácií o riešení vašej reklamácie.
7.11. Ak sa nedohodneme na dlhšej lehote, vady odstránime do 30 dní od obdržania reklamácie a poskytneme Vám informácie o riešení reklamácie na uvedené kontaktné údaje. Pokiaľ táto lehota uplynie márne, môžete od Zmluvy odstúpiť alebo požadovať primeranú zľavu.
7.12. O vybavení reklamácie Vás budeme informovať e-mailom a vystavíme Vám potvrdenie o dátume a spôsobe vybavenia reklamácie. Ak je reklamácia oprávnená, máte nárok na náhradu účelne vynaložených nákladov. Tieto náklady ste povinní preukázať, napr. účtenkami alebo potvrdeniami o cene za dopravu. V prípade, že závada bola odstránená dodaním nového Tovaru, je Vašou povinnosťou vrátiť Nám pôvodný Tovar, náklady na toto vrátenie však hradíme My.
7.13. Pokiaľ ste podnikateľom, je Vašou povinnosťou oznámiť a vytknúť vadu bez zbytočného odkladu po tom, čo ste ju mohli zistiť, najneskôr však do troch dní od prevzatia Tovaru.
7.14. Pokiaľ ste spotrebiteľom, máte právo uplatniť svoje práva z vadného plnenia v prípade vady, ktorá sa vyskytne na spotrebnom Tovare v lehote 24 mesiacov od prevzatia Tovaru.
8. ODSTÚPENIE OD ZMLUVY
8.1. K odstúpeniu od Zmluvy, čiže k ukončeniu zmluvného vzťahu medzi Nami a Vami od jeho začiatku, môže dôjsť z dôvodov a spôsobmi uvedenými v tomto článku, prípadne v ďalších ustanoveniach Podmienok, v ktorých je možnosť odstúpenia vyslovene uvedená.
8.2. V prípade, že ste spotrebiteľom, čiže osobou, ktorá kupuje Tovar mimo rámca svojej podnikateľskej činnosti, máte v súlade s ustanovením §1829 Občianskeho zákonníka právo odstúpiť od Zmluvy bez uvedenia dôvodu v lehote do 14 dní odo dňa uzavretia Zmluvy, alebo ak ide o kúpu tovaru, tak do 14 dní od jeho prevzatia. V prípade, že sme uzavreli Zmluvu, ktorej predmetom je niekoľko kusov Tovaru alebo dodanie niekoľkých častí Tovaru, začína táto lehota plynúť až dňom dodania posledného kusu alebo časti Tovaru, a v prípade, že sme uzavreli Zmluvu, na základe ktorej Vám budeme Tovar dodávať pravidelne a opakovane, začína plynúť dňom dodania prvej dodávky.
8.3. Od Zmluvy môžete odstúpiť akýmkoľvek preukázateľným spôsobom (najmä zaslaním e-mailu alebo dopisu na Naše adresy uvedené pri Našich identifikačných údajoch). Na odstúpenie môžete tiež využiť Nami poskytnutý vzorový formulár, ktorý tvorí prílohu č. 2 týchto Podmienok.
8.4. Ani ako spotrebiteľ však nemôžete od Zmluvy odstúpiť v prípadoch, keď je predmetom Zmluvy plnenie uvedené v § 1837 Občianskeho zákonníka.
8.5. Lehota na odstúpenie od zmluvy podľa článku 8.2 Podmienok sa považuje za zachovanú, ak Nám počas jej plynutia zašlete oznámenie, že od Zmluvy odstupujete.
8.6. V prípade odstúpenia od Zmluvy podľa článku 8.2 Podmienok ste povinný zaslať Nám Tovar do 14 dní od odstúpenia a hradíte náklady na vrátenie Tovaru. Na druhej strane máte od Nás nárok na vrátenie Poplatku za dopravu, avšak len vo výške zodpovedajúcej najlacnejšiemu nami ponúkanému spôsobu doručenia Tovaru. V prípade odstúpenia od Zmluvy z dôvodu, že My porušíme uzavretú Zmluvu, uhradíme aj náklady súvisiace s vrátením Tovaru k Nám, avšak opäť len do výšky Ceny za dopravu vo výške odpovedajúcej najlacnejšiemu ponúknutému spôsobu dodania Tovaru, ktorý sme pri dodaní Tovaru ponúkali.
8.7. V prípade odstúpenia od Zmluvy Vám bude Cena vrátená do 14 dní odo dňa účinnosti odstúpenia od Zmluvy na účet, z ktorého bola pripísaná, prípadne na účet, ktorý ste si vybrali pri odstúpení od Zmluvy. Suma však nebude vrátená skôr, ako Tovar obdržíme, alebo kým nám nepreukážete, že došlo k jeho zaslaniu späť k Nám.
8.8. V prípade odstúpenia od Zmluvy podľa článku 8.2 Podmienok Nám však zodpovedáte za zníženie hodnoty Tovaru, ktoré vzniklo v dôsledku zaobchádzania s týmto Tovarom inak, ako je nutné k tomu, aby ste sa oboznámili s povahou, vlastnosťami a funkčnosťou Tovaru, t. j. spôsobom, akým by ste sa s Tovarom oboznamovali na kamennej predajni. V prípade, že sme Vám ešte nevrátili Cenu, sme oprávnení pohľadávku z titulu nákladov započítať na Vašu pohľadávku na vrátenie Ceny.
8.9. My sme oprávnení odstúpiť od Zmluvy kedykoľvek pred tým, ako vám dodáme Tovar, pokiaľ existujú objektívne dôvody, prečo Tovar nie je možné dodať (najmä dôvody na strane tretích osôb alebo dôvody spočívajúce v povahe Tovaru), a to aj pred uplynutím lehoty uvedenej v článku ... Podmienok. Od Zmluvy môžeme odstúpiť aj vtedy, ak je zrejmé, že ste v Objednávke úmyselne uviedli nesprávne údaje. V prípade, že nakupujete tovar v rámci svojej podnikateľskej činnosti, čiže ako podnikateľ, sme oprávnení od Zmluvy kedykoľvek odstúpiť, a to aj bez uvedenia dôvodu.
9. RIEŠENIE SPOTREBITEĽSKÝCH SPOROV
9.1. Nie sme vo vzťahu ku kupujúcim viazaní žiadnymi kódexmi správania v zmysle ustanovenia § 1826 ods. 1 písm. e) Občianskeho zákonníka.
9.2. Vybavovanie spotrebiteľských sťažností zaisťujeme prostredníctvom elektronickej adresy info@yoniegg.sk. Informáciu o vybavení sťažnosti zašleme kupujúcemu na jeho elektronickú adresu.
9.3. Na mimosúdne riešenie spotrebiteľských sporov zo Zmluvy je príslušná Česká obchodná inšpekcia, so sídlom Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, IČO: 000 20 869, internetová adresa: http://www.coi.cz. Platformu pre riešenie sporov online, ktorá sa nachádza na internetovej adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr, je možné využiť pri riešení sporov medzi predávajúcim a kupujúcim, ktorý je spotrebiteľom, z kúpnej zmluvy uzavretej elektronickými prostriedkami.
9.4. Európske spotrebiteľské centrum Česká republika, so sídlom Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, internetová adresa: http://www.evropskyspotrebitel.cz je kontaktným miestom podľa Nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) č. 524/2013 zo dňa 21. mája 2013 o riešení spotrebiteľských sporov online a o zmene nariadenia (ES) č. 2006/2004 a smernice 2009/22/ES (nariadenie o riešení spotrebiteľských sporov online).
10. ZÁVEREČNÉ USTANOVENIA
10.1. Pokiaľ Náš a Váš právny vzťah obsahuje medzinárodný prvok (napríklad budeme zasielať tovar mimo územia Českej republiky), bude sa tento vzťah vždy riadiť právom Českej republiky. Ak ste však spotrebiteľom, Vaše práva vyplývajúce z právnych predpisov nie sú touto zmluvou dotknuté.
10.2. Všetku písomnú korešpondenciu s Vami budeme doručovať elektronickou poštou. Naša e-mailová adresa je uvedená pri Našich identifikačných údajoch. My budeme doručovať korešpondenciu na Vašu e-mailovú adresu uvedenú v Zmluve, vo Vašom Užívateľskom účte, alebo prostredníctvom ktorej ste nás kontaktovali.
10.3. Zmluvu je možné meniť iba na základe Našej písomnej dohody. My sme však oprávnení zmeniť a doplniť tieto Podmienky, táto zmena sa však nedotkne žiadne už uzavreté Zmluvy, ale iba Zmluvy, ktoré budú uzavreté po nadobudnutí účinnosti tejto zmeny. Informácie o zmene Vám pošleme na Vašu e-mailovú adresu najmenej 14 dní pred nadobudnutím účinnosti tejto zmeny. Ak od Vás do 14 dní od zaslania informácie o zmene neobdržíme výpoveď uzavretej Zmluvy na pravidelné a opakované dodávky Tovaru, stanú sa nové podmienky súčasťou našej Zmluvy a uplatnia sa na ďalšiu dodávku Tovaru po tom, ako zmena nadobudne účinnosť. Výpovedná lehota v prípade, že podáte výpoveď, sú 2 mesiace.
10.4. V prípade vyššej moci alebo udalostí, ktoré nie je možné predvídať (prírodná katastrofa, pandémia, prevádzkové poruchy, výpadky subdodávateľov atď.), nenesieme zodpovednosť za škodu spôsobenú v dôsledku alebo v súvislosti s prípadmi vyššej moci, a ak stav vyššej moci trvá dlhšiu dobu ako 10 dní, máme My aj Vy právo odstúpiť od Zmluvy.
10.5. Prílohou týchto Podmienok je vzorový formulár na podanie reklamácie a vzorový formulár na odstúpenie od Zmluvy.
10.6. Zmluva vrátane Podmienok je archivovaná v elektronickej podobe u Nás, ale nie je Vám prístupná. Vždy však tieto Podmienky a potvrdenie Objednávky so zhrnutím Objednávky obdržíte e-mailom, a budete tak mať vždy prístup k Zmluve aj bez Našej súčinnosti. Potvrdenie Objednávky a Podmienky odporúčame vždy si uložiť.
10.7. Tieto podmienky nadobúdajú účinnosť 5. 1. 2023.